Slushissa jaetaan 100000 euroa uudelle tutkimusidealle

Pohjoismaiden suurimman kasvuyritystapahtuman Slushin yhteydessä järjestetään 29.11.–1.12.2016 Slush Science Track -tiedetapahtuma, jonka tavoitteena on tieteen arvostuksen nostaminen. Duodecim osallistuu tapahtuman rahoittamiseen yhdessä kuuden muun suomalaisen säätiön ja yhdistyksen kanssa.

Slush Science Trackin järjestää Slushin kanssa Kaskas Media –tiedeviestintätoimisto. Science Track -tiedeosio koostuu avajaistapahtumasta Tiedekeskus Heurekassa, Slushin pitchauslavalla pidettävästä tiedepitchauskilpailusta sekä keynote-puheenvuoroista tieteentekijöiltä. Tiedepitchaus-kilpailun pääpalkinto Skolar Award on 100 000 euron suuruinen.

Slush Science Trackilla on kolme tavoitetta: tieteen arvostuksen nostaminen, huipputasoisen tieteen tuominen lähemmäs yritysmaailmaa ja riskinottoon kannustavien tutkimusavausten mahdollistaminen.

Skolar Award myönnetään kiinnostavimman tutkimusavauksen esittävälle post doc -tutkijalle tai hänen ryhmälleen. Semifinalistit saavat pitch-esitysten rakentamiseen koulutuksen tutkimusviestintään erikoistuneelta Kaskas Medialta.

Slush Science Trackin mahdollistaa seitsemän suomalaista säätiötä ja yhdistystä: Duodecim, Tieteen tiedotus ry, Liikesivistysrahasto, Paulon Säätiö, Runar Bäckströmin Säätiö, Walter Ahlströmin säätiö sekä Helsingin Sanomain Säätiö. Säätiöiden nimittämä raati valitsee tiedekilpailun osallistujat. Kansainvälinen kilpailu on avoin kaikille tieteenaloille.

“Post doc -tasoisille tutkijoille on usein jaossa lähinnä niukkuutta. Se ohjaa riskien kaihtamiseen. Nyt kolmen minuutin pitchillä voi saada rohkealle idealle rahoituksen”, kertoo hankkeen projektipäällikkö Annina Lattu.

Kilpailun hakuaika alkaa 14.10.2016 ja päättyy 3.11.2016.

Lisätietoja: Skolar award at Slush

Lue alkuperäinen Kaskas Median mediatiedote aiheesta.